"MESTEREK TORNÁJA" KIÍRÁSA
a 2022. évi szezonra
A Mesterek Tornája meghívásos verseny!
- A 2022.12.04. (vasárnap) napon megrendezésre kerülő versenyen a ranglista legjobb 8 játékosa indulhat.
- A ranglistán elért, azonos pontszám alapján a több versenyen szerepelt versenyző van előnyösebb pozicíóban, de amennyiben itt is egyenlőség lép fel, akkor a frame átlag alapján dől el a végső sorrend, vagy végül a több nyert frame dönt.
A lebonyolítás rendje:
- A versenyen mindenki játszik mindenkivel.
- A ponttáblázat alapján rangsorolt legjobb 4 versenyző jut tovább az elődöntőbe.
- Az elődöntőben az 1-4 és a 2-3 helyezettek játszanak a döntőbe jutásért.
- A 3. helyért nem kell játszani, az az összesített eredmények alapján alakul ki.
- Ha a két 3. hely minden eredmény-adata megegyezik, akkor a korábbi egymás elleni eredmény dönt.
- A versenyre nevezési díj nincs.
- A versenyen a 10-es játék szabályait alkalmazzuk.
- A játék végig 7 nyert frame-ig tart.
- A Mesterek Tornája versenyen nincs pontozás.
A verseny támogatása (360.000 Ft):
- Díjak átadására a 2023.01.14. napi, a Pool Közgyűléssel együtt szervezett "Díjátadó Gálán" kerül sor.
helyezés |
támogatás összege |
I. hely |
80.000 Ft |
II. hely |
70.000 Ft |
III. hely |
60.000 Ft |
IV. hely |
50.000 Ft
|
V. hely |
40.000 Ft |
VI. hely
|
30.000 Ft
|
VII. hely
|
20.000 Ft
|
VIII. hely
|
10.000 Ft
|
A versenyeken a EPBF hatályos szabályzata és az MBSZ szabályzatai az irányadóak.
Egyedi esetekben más szabályok is alkalmazhatók, de azt a szakág hivatalos honlapján közzé kell tenni.
ÖLTÖZKÖDÉSI ELŐÍRÁS:
Az öltözéknek illeszkednie kell a verseny színvonalához, tisztának, megfelelőnek és jó állapotúnak kell lennie.
Cipő: Sötét egyszínű, elegáns, tiszta, ápolt, bőr vagy műbőr öltönycipő vagy ilyen sportcipő viselése is lehetséges. A cipőfűzőnek a cipő színével azonos színűnek kell lennie. Szandál, papucs viselése nem megengedett.
Nadrág: Bármilyen színű lehet, azonban kizárólag szövet anyagból készített (nem farmer!), egyszínű és minta nélküli elegáns nadrág lehet. A nadrágon nem lehetnek szegecsek, láncok vagy oldalzsebek a comb alatt. A nadrágnak a teljes feneket takarnia és a csípőre illeszkednie kell, azt lehetőleg övvel kell viselni. Rövid nadrág viselése nem megengedett. Nők nadrág helyett legalább térdig érő fekete szoknyát is viselhetnek.
Felsőrész: A felsőrész bármilyen szabású és színű lehet, feltéve, hogy rövid vagy hosszú ujjú galléros ing vagy galléros póló. Egyenes nyakú (garbó píusú) ing vagy poló is viselhető. A felsőrésznek elég hosszúnak kell ahhoz lennie, hogy amennyiben a versenyző az asztal fölé hajol, ne látszódjon ki e miatt a felsőrész alól a testrésze. Amennyiben hűvös van a teremben, pulóvert (kapucni nélkül) lehet viselni.
VERSENYÖLTÖZET ELLENŐRZÉSE:
A versenyzők versenyöltözetét a verseny vezetője ellenőrizheti, akik dönthet arról, hogy adott öltözetet megítélése szerint nem tekint alkalmasnak a versenyen való részvételre. Az előírtaknak nem megfelelő, illetve a versenyszervezők által jóvá nem hagyott öltözék esetén a játékos nem vehet részt a versenyen. Az eseményt jegyzőkönyvezni kell.
TIME OUT:
A versenyeken a mérkőzések alatt maximum 1x5 perc "time out" (pihenő idő) kérésére van lehetőség. A mérkőzések folyamán csak egyszeri alkalommal lehet időt kérni játékosonként. Az időkérést minden játékos a frame kezdését megelőzően tudja kikérni, annak időtartama maximum 5 perc. A későn érkező versenyző minden megkezdett három perc késedelem után 1 frame veszteséget szenved ! Időkérés esetén a játék megállításának idejét fel kell jegyezni. A pihenőidőt bármelyik frame végén ki lehet kérni. Az időkérés alatt a tiltott szerek és a szeszes ital fogyasztása TILOS! A szabályt megszegőket -1 frame büntetéssel kell súlytani.
KÉSÉS:
A verseny vezetője szólítja a játékosokat a következő mérkőzésükhöz. A játékosnak 10 perce van, hogy megjelenjen az asztalnál, és készen álljon a mérkőzésre. Amennyiben az 10. perc végéig nem érkezik meg az egyik versenyző, ellenfelének kötelezően értesítenie kell erről a versenyigazgatót, aki újból szólítja a játékost. A későn érkező versenyző minden megkezdett három perc késedelem után 1 frame veszteséget szenved ! Összesen 20 perc késedelem esetén a késő versenyző elvesztette a mérkőzést.
ÓVÁS:
Bármilyen típusú pontszerző versenyen lehetőség van szóban történő óvás vagy bírói döntés kikérésére. A szabálytalanságot észlelt játékos köteles megállítani a játékot, és tájékoztatni az ellenfelet, hogy versenybíró segítségét kéri. Szabálytalanság esetén a versenybírónak kötelessége: 1. alkalommal figyelmeztetni a versenyzőt, amennyiben az kisebb szabálysértést (verseny zavarása, mobiltelefon használata /SMS vagy telefonálás/, mérkőzés alatti alkoholfogyasztás, sporteszköz „csapkodása” vagy hangoskodás illetve káromkodás) követett el. Mobiltelefon hangos megcsörrenése esetén az ellenfél „golyó kézben” állással folytathatja a játékot. 2. alkalommal a versenybíró a játékot köteles megállítani és a frame-t a vétlen játékos részére ítélni. 3. alkalommal a versenyzőt ki kell zárni az aktuális versenyből.
⦁ amennyiben egy játékossal verseny közben bármilyen szankcionálás történik, a versenybírónak jegyzőkönyvet kell
készítenie és jelezni a pool szakég vezetősége felé
⦁ a versenyző a szankciókat a következő versenyekre magával viszi, amelyet minden esetben figyelembe kell venni.
A „hibapontok”(szankciók) kizárólag az év végén törölhetők
⦁ a versenyből kizárt játékos önműködően 1 versenyes eltiltást kap, amely a soron következő versenyre érvényes
⦁ fent leírtaknál súlyosabb fegyelemsértés esetén önműködően a 3. fokú eljárás alkalmazandó!
Amennyiben a versenyző bármilyen verseny/mérkőzés közben szabálytalanságot észlel, de ezt nem jelzi a versenybírónak, az elfogadottnak tekintendő. Ha a versenyző folytatja a játékot, utólagosan óvást nem nyújthat be. Ez alól kivételt képez a csapatbajnokság, ha későbbiekben derül ki, hogy a versenyző nem rendelkezett érvényes versenyengedéllyel, vagy határidőben történt átigazolással.
Ha a versenyző kifogásolja az ellenfél versenyruházatát, azt a mérkőzés megkezdése előtt jeleznie kell a versenybírónak, illetve csapatbajnokság esetén a csapatvezetőknek. Nem az előírásoknak megfelelő versenyruházat esetén a versenyző nem köteles megkezdeni az adott mérkőzést és a vétkes fél kizárásra kerül. Amennyiben ez nem történik meg, utólagos óvás nem nyújtható be!
FEGYELMI SZABÁLYSÉRTÉSEK:
1. az "óvás" kategóriában leírt meghatározások
2. mobiltelefon lehalkított állapotban lehet, de annak mérkőzés közbeni használata szabálysértésnek minősül
3. a versenyhelyszínek területén, nem a helyszínen vásárolt ital és élelmiszer fogyasztása tilos, amely alól felmentést
adhatnak a helyi szervezők, vezetők
FEGYELMI RENDRE VONATKOZÓ KIEMELT DÖNTÉSEK:
1. Mobiltelefon a verseny alatt be lehet kapcsolva, de kizárólag lehalkított üzemmódban. Hívás esetén a fogadást el lehet utasítani, de a telefon egyéb használata -1 frame, azonnali büntetést von maga után. Ezt követően a mérkőzést "golyó kézben" állással az ellenfélnek kell folytatni.
2. Amennyiben a telefon hangos csörgéssel szólal meg, -1 frame, azonnali büntetést von maga után. Ezt követően a mérkőzést "golyó kézben" állással az ellenfélnek kell folytatni.
3. Amennyiben egy versenyző "kívülről" zavarja meg a játékot, azonnal jelezni kell a versenyigazgatónak. A szabálytalan versenyző -10 ranglistapont büntetést kap.
4. „Időkérés” alatt tilos szeszes italt fogyasztani. A szabályt megszegő versenyző az eredménytől függetlenül elveszítette a mérkőzést.
5. A verseny helyszíneire nem helyben vásárolt italt vagy ételt (kivéve: csokoládé vagy müzliszelet, 1-2 db gyümölcs) bevinni TILOS! A különböző versenyhelyszínek klubvezetői egyedi felmentést adhatnak, amelyről tájékoztatni kötelesek a versenyzőket.
• első eset: figyelmeztetés
• második eset: 1 versenyes eltiltás
EGYÉB:
A versenyeken a EPBF hatályos szabályzata és az MBSZ szabályzatai az irányadóak. Egyedi esetekben más szabályok is alkalmazhatók, de azt a szakág hivatalos honlapján közzé kell tenni.

"10-es" játék szabályai:
- 1-es golyó a Tőponton.
- A 10-es golyó középre kerül a kezdéskor.
- Kezdés a Homlokvonal mögül bárhonnan.
- Mindig a soron következő, legkisebb értékű golyót kell a zsebbe süllyeszteni, akár kombinációs lökéssel is.
- Minden golyót és zsebet be kell mondani a lökés előtt. A nem bemondott golyó elsüllyesztését követően az ellenfél folytathatja vagy visszadhatja a lökés jogát.
- A 10-es golyó elhelyezhető a zsebben kombinációs, szabályos lökéssel, de ebben az esetben visszakerül a tőpontra.
- A versenyző akkor nyeri a játékot, ha szabályosan a 10-es golyót a játék végén (utolsó golyóként) löki a bemondott zsebbe.
