"SZUPERKUPA" KIÍRÁSA
a 2021. évi szezonra
A SZUPERKUPA meghívásos verseny!
A SZUPERKUPA teljes díjazásának 50 %-a a ranglista 1-32. helyezettek között kerül kiosztásra, függetlenül attól, hogy a versenyző mennyi versenyt teljesített!
A másik 50 %-a, a SZUPERKUPA versenyre kerül kiosztásra az alábbiak alapján:
- A 2021.11.20-21. (szombat-vasárnap) napon megrendezésre kerülő 2 napos versenyen a ranglista legjobb 32 játékosa indulhat.
- A SZUPERKUPA-ra azok a versenyzők kvalifikálják magukat, akik a 2021. évi pontszerző versenyek (8 db) közül legalább 5 versenyen elindultak és ott a mérkőzéseiket a kiírás alapján lejátszották. Amennyiben a versenyző nem rendelkezik az 5 darab (illetve több, mint 50 %) pontszerző verseny teljesítésével - függetlenül a ranglistán elfoglalt helyezésétől - nem nevezhet a SZUPERKUPA hétvégére.
- A ranglistán elért, azonos pontszám alapján a több versenyen szerepelt versenyző van előnyösebb pozícióban, de amennyiben itt is egyenlőség lép fel, akkor a frame átlag alapján dől el a sorrend, vagy végül a több nyert frame dönt.
A lebonyolítás rendje:
- A versenyen kiemelés nincs.
- A versenyre nevezési díj nincs.
- Váltott kezdés.
- A verseny Dupla KO rendszerben kerül lebonyolításra.
- Ezt követően a legjobb 16 versenyző egyenes ágon jut el a döntőig.
- A versenyen szombaton a 8-as játék szabályait alkalmazzuk. Végig 6 nyert frame.
- A versenyen vasárnap a 10-es játék szabályait alkalmazzuk. Végig 7 nyert frame.
- A SZUPERKUPÁN a 2 napos versenyre külön pontozást alkalmazunk az összesített eredmény meghatározásához.
- A SZUPERKUPA hétvégén, mindenki elhagyhatja a verseny helyszínt, aki aznapra befejezte a játékot.
- A versenyzők díjazása a Mesterek Tornája versenyt követő záróbanketten történik !
A verseny támogatása:
- A szombati és a vasárnapi versenyek eredményei a ranglista pontozási rendszer alapján kerülnek kiszámításra. A két nap eredményeit összesítjük, és így alakul ki a SZUPERKUPA végeredménye.
- A végeredmény alapján minden nevezett versenyző (32 fő) támogatásban részesül, aki részt vesz a Szuperkupa versenyeken.
- Csak 1 napon történő indulás esetén a támogatás mértéke: 50 %.
- A teljes támogatás a 2021. évi pontszerző versenyek (8 db) nevezési díjai + 272.000 Ft /2020.évről/
- A folyamatosan emelkedő támogatási alap a főoldalon folyamatosan frissítésre kerül.
- Díjak átadására a 2021.12.05. napi "Díjátadó Gálán" kerül sor.
helyezés |
támogatás összege |
1. hely |
~ 15 % |
2. hely |
~ 10 % |
3. hely |
~ 6 % |
4. hely |
~ 5 %
|
5. hely |
~ 4 % |
9. hely
|
~ 3 %
|
17. hely
|
~ 2 %
|
25. hely
|
~ 1 %
|
ÖLTÖZKÖDÉSI ELŐÍRÁS:
Az öltözéknek illeszkednie kell a verseny színvonalához, tisztának, megfelelőnek és jó állapotúnak kell lennie.
Cipő: Sötét egyszínű, elegáns, tiszta, ápolt, bőr vagy műbőr öltönycipő vagy ilyen sportcipő viselése is lehetséges. A cipőfűzőnek a cipő színével azonos színűnek kell lennie. Szandál, papucs viselése nem megengedett.
Nadrág: Bármilyen színű lehet, azonban kizárólag szövet anyagból készített (nem farmer!), egyszínű és minta nélküli elegáns nadrág lehet. A nadrágon nem lehetnek szegecsek, láncok vagy oldalzsebek a comb alatt. A nadrágnak a teljes feneket takarnia és a csípőre illeszkednie kell, azt lehetőleg övvel kell viselni. Rövid nadrág viselése nem megengedett. Nők nadrág helyett legalább térdig érő fekete szoknyát is viselhetnek.
Felsőrész: A felsőrész bármilyen szabású és színű lehet, feltéve, hogy rövid vagy hosszú ujjú galléros ing vagy galléros póló. Egyenes nyakú (garbó típusú) ing vagy polo is viselhető. A felsőrésznek elég hosszúnak kell ahhoz lennie, hogy amennyiben a versenyző az asztal fölé hajol, ne látszódjon ki e miatt a felsőrész alól a testrésze. Amennyiben hűvös van a teremben, pulóvert (kapucni nélkül) lehet viselni.
VERSENYÖLTÖZET ELLENŐRZÉSE:
A versenyzők versenyöltözetét a versenyigazgató ellenőrizheti, aki dönthet arról, hogy adott öltözetet megítélése szerint nem tekinti alkalmasnak a versenyen való részvételre. Az előírtaknak nem megfelelő, illetve a versenyszervezők által jóvá nem hagyott öltözék esetén a játékos nem vehet részt a versenyen. Az eseményt jegyzőkönyvezni kell.
TIME OUT:
A versenyeken a mérkőzések alatt maximum 1x5 perc "time out" (pihenő idő) kérésére van lehetőség. A mérkőzések folyamán csak egyszeri alkalommal lehet időt kérni játékosonként. Az időkérést minden játékos a frame kezdését megelőzően tudja kikérni, annak időtartama maximum 5 perc. A későn érkező versenyző minden megkezdett három perc késedelem után 1 frame veszteséget szenved ! Időkérés esetén a játék megállításának idejét fel kell jegyezni. A pihenőidőt bármelyik frame végén ki lehet kérni. Az időkérés alatt a dohányzás és a szeszes ital fogyasztása TILOS, a szabályt megszegőket -1 frame büntetéssel kell sújtani.
KÉSÉS:
A verseny vezetője szólítja a játékosokat a következő mérkőzésükhöz. A játékosnak 10 perce van, hogy megjelenjen az asztalnál (kivéve a versenynap első mérkőzése, ahol azonnal), és készen álljon a mérkőzésre. Amennyiben az 10. perc végéig nem érkezik meg az egyik versenyző, ellenfelének kötelezően értesítenie kell erről a versenyigazgatót, aki újból szólítja a játékost. A későn érkező versenyző minden megkezdett három perc késedelem után 1 frame veszteséget szenved ! Összesen 20 perc késedelem esetén a késő versenyző elvesztette a mérkőzést.
ÓVÁS:
Bármilyen típusú pontszerző versenyen lehetőség van szóban történő óvás vagy bírói döntés kikérésére. A szabálytalanságot észlelt játékos köteles megállítani a játékot, és tájékoztatni az ellenfelet, hogy versenybíró segítségét kéri. Szabálytalanság esetén a versenybírónak kötelessége: 1. alkalommal figyelmeztetni a versenyzőt, amennyiben az kisebb szabálysértést (verseny zavarása, mobiltelefon használata /SMS vagy telefonálás/, mérkőzés alatti alkoholfogyasztás, sporteszköz „csapkodása” vagy hangoskodás illetve káromkodás) követett el. Mobiltelefon hangos megcsörrenése esetén az ellenfél „golyó kézben” állással folytathatja a játékot. 2. alkalommal a versenybíró a játékot köteles megállítani és a frame-t a vétlen játékos részére ítélni. 3. alkalommal a versenyzőt ki kell zárni az aktuális versenyből.
⦁ amennyiben egy játékossal verseny közben bármilyen szankcionálás történik, a versenybírónak jegyzőkönyvet kell
készítenie és jelezni a pool szakég vezetősége felé
⦁ a versenyző a szankciókat a következő versenyekre magával viszi, amelyet minden esetben figyelembe kell venni.
A „hibapontok”(szankciók) kizárólag az év végén törölhetők
⦁ a versenyből kizárt játékos önműködően 1 versenyes eltiltást kap, amely a soron következő versenyre érvényes
⦁ fent leírtaknál súlyosabb fegyelemsértés esetén önműködően a 3. fokú eljárás alkalmazandó!
Amennyiben a versenyző bármilyen verseny/mérkőzés közben szabálytalanságot észlel, de ezt nem jelzi a versenybírónak, az elfogadottnak tekintendő. Ha a versenyző folytatja a játékot, utólagosan óvást nem nyújthat be. Ez alól kivételt képez a csapatbajnokság, ha későbbiekben derül ki, hogy a versenyző nem rendelkezett érvényes versenyengedéllyel, vagy határidőben történt átigazolással.
Ha a versenyző kifogásolja az ellenfél versenyruházatát, azt a mérkőzés megkezdése előtt jeleznie kell a versenybírónak, illetve csapatbajnokság esetén a csapatvezetőknek. Nem az előírásoknak megfelelő versenyruházat esetén a versenyző nem köteles megkezdeni az adott mérkőzést és a vétkes fél kizárásra kerül. Amennyiben ez nem történik meg, utólagos óvás nem nyújtható be!
FEGYELMI SZABÁLYSÉRTÉSEK:
1. az "óvás" kategóriában leírt meghatározások
2. mobiltelefon lehalkított állapotban lehet, de annak mérkőzés közbeni használata szabálysértésnek minősül
3. a versenyhelyszínek területén, nem a helyszínen vásárolt ital és élelmiszer fogyasztása tilos, amely alól felmentést
adhatnak a helyi szervezők, vezetők
EGYÉB:
A versenyeken a EPBF hatályos szabályzata és az MBSZ szabályzatai az irányadóak. Egyedi esetekben más szabályok is alkalmazhatók, de azt a szakág hivatalos honlapján közzé kell tenni.

Kombinációs lökés: ha a meglökött golyóval egy másik golyó a zsebbe kerül.
"8-as" játék szabályai:
- Bármilyen golyó a Tőponton, de a hátsó sor sarokpontjain ellentétes típusú golyóknak kell lennie.
- Kezdés a Homlokvonal mögül.
- Kezdést követően a versenyző golyócsoportot választ (csíkos vagy teli).
- Az első, "bemondott" golyót bármilyen kombinációs lökéssel le lehet lökni.
- Cél: a választott golyócsoport összes gólyójának lekökése után a 8-as (fekete) golyó zsebbe süllyesztése.
- Minden választott golyót és zsebet be kell mondani.
- Ha a saját golyó mellett bármilyen golyó (kivéve: 8-as) leesik, az érvényes találatnak minősül.
- A 8-as golyó az utolsó. Ha ez előbb esik le, mint a választott golyócsoport golyói, a versenyző elvesztette a frame-t.
- Kezdés utáni hiba esetén az ellenfél folytathatja a játékot a Homlokvonal mögül előre vagy visszaadhatja a játéklehetőséget a kezdő játékos számára.
- Hiba esetén az ellenfél "golyó kézben" állással folytatja a játékot.
- Ha a fehér golyó esik, az hiba és "golyó kézben" állással folytatódik a verseny
"10-es" játék szabályai:
- 1-es golyó a Tőponton.
- A 10-es golyó középre kerül a kezdéskor.
- Kezdés a Homlokvonal mögül, előre irányba.
- Kezdeni a homlokvonal mögött, a bejelölt 1/3 méretű külső (nem középső) területről lehet.
- Mindig a soron következő, legkisebb értékű golyót kell a zsebbe süllyeszteni, akár kombinációs lökéssel is.
- Minden golyót és zsebet be kell mondani a lökés előtt. A nem bemondott golyó elsüllyesztését követően az ellenfél folytathatja vagy visszadhatja a lökés jogát.
- A 10-es golyó elhelyezhető a zsebben kombinációs, szabályos lökéssel, de ebben az esetben visszakerül a tőpontra.
- A versenyző akkor nyeri a játékot, ha szabályosan a 10-es golyót a játék végén (utolsó golyóként) löki a bemondott zsebbe.
