Pool Szakág hivatalos oldala

"SZUPERKUPA" KIÍRÁSA
a 2020. évi szezonra

A SZUPERKUPA meghívásos verseny!

A SZUPERKUPA teljes díjazásának 50 %-a a ranglista 1-32. helyezettek között kerül kiosztásra, függetlenül attól, hogy a versenyző mennyi versenyt teljesített!

A másik 50 %-a, a SZUPERKUPA versenyre kerül kiosztásra az alábbiak alapján:

  • A 2020.11.14-15. (szombat-vasárnap) napon megrendezésre kerülő 2 napos versenyen a ranglista legjobb 32 játékosa indulhat. 
  • A SZUPERKUPA-ra azok a versenyzők kvalifikálják magukat, akik a 2020. évi pontszerző versenyek (9 db) közül legalább 6 versenyen elindultak és ott a mérkőzéseiket a kiírás alapján lejátszották. Amennyiben a versenyző nem rendelkezik az 6 darab pontszerző verseny teljesítésével - függetlenül a ranglistán elfoglalt helyezésétől - nem nevezhet a SZUPERKUPA hétvégére.
  • A ranglistán elért, azonos pontszám alapján a több versenyen szerepelt versenyző van előnyösebb pozícióban, de amennyiben itt is egyenlőség lép fel, akkor a frame átlag alapján dől el a végső sorrend, vagy végül a több nyert frame dönt.

A lebonyolítás rendje: 

  • A versenyen kiemelés nincs. 
  • A versenyre nevezési díj nincs.
  • Váltott kezdés.
  • A verseny Dupla KO rendszerben kerül lebonyolításra.
  • Ezt követően a legjobb 16 versenyző egyenes ágon jut el a döntőig.
  • A versenyen szombaton a 8-as játék szabályait alkalmazzuk. Végig 6 nyert frame.
  • A versenyen vasárnap a 10-es játék szabályait alkalmazzuk.  Végig 7 nyert frame.
  • A SZUPERKUPÁN nincs pontozás.
  • A SZUPERKUPA hétvégén a játéknapokon mindenki elhagyhatja a verseny helyszínt, aki aznapra befejezte a játékot. 
  • A versenyzők díjazása a Mesterek Tornája versenyt követő záróbanketten történik ! 

A verseny támogatása: 

  • A szombati és a vasárnapi versenyek eredményei a ranglista pontozási rendszer alapján kerül kiszámításra. A két nap eredményeit összesítjük, és így alakul ki a SZUPERKUPA végeredménye.
  • A végeredmény alapján minden nevezett versenyző (32 fő) támogatásban részesül, aki részt vesz a Szuperkupa versenyeken.
  • Csak 1 napon történő indulás esetén a támogatás mértéke: 50 %.
  • A teljes támogatás a 2020. évi pontszerző versenyek (9 db) nevezési díjai.
  • A folyamatosan emelkedő támogatási alap a főoldalon folyamatosan frissítésre kerül. 
  • Díjak átadására a 2020.12.06. napi "Díjátadó Gálán" kerül sor.
helyezés támogatás összege
1. hely ~ 15 %
2. hely ~ 10 %
3. hely ~ 6 %
4. hely ~ 5 %
5. hely ~ 4 %
9. hely
~ 3 %
17. hely
~ 2 %
25. hely
~ 1 %

ÖLTÖZKÖDÉSI ELŐÍRÁS:
Az öltözéknek illeszkednie kell a verseny színvonalához, tisztának, megfelelőnek és jó állapotúnak kell lennie.
Cipő: Sötét egyszínű, elegáns, tiszta, ápolt, bőr vagy műbőr öltönycipő vagy ilyen sportcipő viselése is lehetséges. A cipőfűzőnek a cipő színével azonos színűnek kell lennie. Szandál, papucs viselése nem megengedett.
Nadrág: Bármilyen színű lehet, azonban kizárólag szövet anyagból készített (nem farmer!), egyszínű és minta nélküli elegáns nadrág lehet. A nadrágon nem lehetnek szegecsek, láncok vagy oldalzsebek a comb alatt. A nadrágnak a teljes feneket takarnia és a csípőre illeszkednie kell, azt lehetőleg övvel kell viselni. Rövid nadrág viselése nem megengedett. Nők nadrág helyett legalább térdig érő fekete szoknyát is viselhetnek.
Felsőrész: A felsőrész bármilyen szabású és színű lehet, feltéve, hogy rövid vagy hosszú ujjú galléros ing vagy galléros póló. Egyenes nyakú (garbó típusú) ing vagy polo is viselhető. A felsőrésznek elég hosszúnak kell ahhoz lennie, hogy amennyiben a versenyző az asztal fölé hajol, ne látszódjon ki e miatt a felsőrész alól a testrésze. Amennyiben hűvös van a teremben, pulóvert (kapucni nélkül) lehet viselni.

VERSENYÖLTÖZET ELLENŐRZÉSE:
A versenyzők versenyöltözetét a versenyigazgató ellenőrizheti, aki dönthet arról, hogy adott öltözetet megítélése szerint nem tekinti alkalmasnak a versenyen való részvételre. Az előírtaknak nem megfelelő, illetve a versenyszervezők által jóvá nem hagyott öltözék esetén a játékos nem vehet részt a versenyen. Az eseményt jegyzőkönyvezni kell.

TIME OUT:
A versenyeken a mérkőzések alatt maximum 1x5 perc "time out" (pihenő idő) kérésére van lehetőség. A mérkőzések folyamán csak egyszeri alkalommal lehet időt kérni játékosonként. Az időkérést minden játékos a frame kezdését megelőzően tudja kikérni, annak időtartama maximum 5 perc. A későn érkező versenyző minden megkezdett három perc késedelem után 1 frame veszteséget szenved ! Időkérés esetén a játék megállításának idejét fel kell jegyezni. A pihenőidőt bármelyik frame végén ki lehet kérni. Az időkérés alatt a dohányzás és a szeszes ital fogyasztása TILOS, a szabályt megszegőket -1 frame büntetéssel kell sújtani.

KÉSÉS:
A verseny vezetője szólítja a játékosokat a következő mérkőzésükhöz. A játékosnak 10 perce van, hogy megjelenjen az asztalnál, és készen álljon a mérkőzésre. Amennyiben az 10. perc végéig nem érkezik meg az egyik versenyző, ellenfelének kötelezően értesítenie kell erről a csapatvezetőt, aki újból szólítja a játékost. A későn érkező versenyző minden megkezdett három perc késedelem után 1 frame veszteséget szenved ! Összesen 20 perc késedelem esetén a késő versenyző elvesztette a mérkőzést.

ÓVÁS:
Bármilyen típusú pontszerző versenyen lehetőség van szóban történő óvás vagy bírói döntés kikérésére.  A szabálytalanságot észlelt játékos köteles megállítani a játékot, és tájékoztatni az ellenfelet, hogy versenybíró segítségét kéri. Szabálytalanság esetén a versenybírónak kötelessége: 

  1. alkalommal figyelmeztetni a versenyzőt, amennyiben az kisebb szabálysértést (verseny zavarása, mobiltelefon használata /SMS
      vagy telefonálás/, mérkőzés alatti alkoholfogyasztás, sporteszköz 
„csapkodása” vagy hangoskodás illetve káromkodás) követett
      el. Mobiltelefon hangos megcsörrenése esetén az ellenfél „golyó kézben” állással folytathatja a játékot.
  2. alkalommal a versenybíró a játékot köteles megállítani és a frame-t a vétlen játékos részére ítélni.
  3. alkalommal a versenyzőt ki kell zárni az aktuális versenyből.
       ⦁ amennyiben egy játékossal verseny közben bármilyen szankcionálás történik, a versenybírónak jegyzőkönyvet kell készítenie
          és jelezni a pool szakég vezetősége felé
       ⦁ a versenyző a szankciókat a következő versenyekre magával viszi, amelyet minden esetben figyelembe kell venni. A „hibapontok”
         (szankciók) kizárólag az év végén törölhetők
       ⦁ a versenyből kizárt játékos önműködően 1 versenyes eltiltást kap, amely a soron következő versenyre érvényes
       ⦁ fent leírtaknál súlyosabb fegyelemsértés esetén önműködően a 3. fokú eljárás alkalmazandó!

Amennyiben a versenyző bármilyen verseny/mérkőzés közben szabálytalanságot észlel, de ezt nem jelzi a versenybírónak, az elfogadottnak tekintendő. Ha a versenyző folytatja a játékot, utólagosan óvást nem nyújthat be. Ez alól kivételt képez a csapatbajnokság, ha későbbiekben derül ki, hogy a versenyző nem rendelkezett érvényes versenyengedéllyel, vagy határidőben történt átigazolással. 

Ha a versenyző kifogásolja az ellenfél versenyruházatát, azt a mérkőzés megkezdése előtt jeleznie kell a versenybírónak, illetve csapatbajnokság esetén a csapatvezetőknek. Nem az előírásoknak megfelelő versenyruházat esetén a versenyző nem köteles megkezdeni az adott mérkőzést és a vétkes fél kizárásra kerül. Amennyiben ez nem történik meg, utólagos óvás nem nyújtható be!

FEGYELMI SZABÁLYSÉRTÉSEK: 
   1. az "óvás" kategóriában leírt meghatározások
   2. mobiltelefon bekapcsolt, lehalkított állapotban lehet, de annak mérkőzés közbeni használata szabálysértésnek minősül
   3. a versenyeket szervező klubok területén nem a heszínen vásárolt ital és élelmiszer fogyasztása tilos, amely alól felmentést
       adhatnak a helyi szervezők, vezetők

EGYÉB:
A versenyeken a EPBF  hatályos szabályzata és az MBSZ szabályzatai az irányadóak. Egyedi esetekben más szabályok is alkalmazhatók, de azt a szakág hivatalos honlapján közzé kell tenni.

        

Kombinációs lökésha a meglökött golyóval egy másik golyó a zsebbe kerül.

 "8-as" játék szabályai:

  • Bármilyen golyó a Tőponton, de a hátsó sor sarokpontjain ellentétes típusú golyóknak kell lennie.
  • Kezdés a Homlokvonal mögül.
  • Kezdést követően a versenyző golyócsoportot választ (csíkos vagy teli).
  • Az első, "bemondott" golyót bármilyen kombinációs lökéssel le lehet lökni.
  • Cél: a választott golyócsoport összes gólyójának lekökése után a 8-as (fekete) golyó zsebbe süllyesztése.
  • Minden választott golyót és zsebet be kell mondani.
  • Ha a saját golyó mellett bármilyen golyó (kivéve: 8-as) leesik, az érvényes találatnak minősül.
  • A 8-as golyó az utolsó. Ha ez előbb esik le, mint a választott golyócsoport golyói, a versenyző elvesztette a frame-t.
  • Kezdés utáni hiba esetén az ellenfél folytathatja a játékot a Homlokvonal mögül előre vagy visszaadhatja a játéklehetőséget a kezdő játékos számára.
  • Hiba esetén az ellenfél "golyó kézben" állással folytatja a játékot.
  • Ha a fehér golyó esik, az hiba és "golyó kézben" állással folytatódik a verseny.

 "9-es" játék szabályai:

  • 9-es golyó a Tőponton.
  • 1-es golyó a kezdőponton, előre tolva.
  • Kezdés a Homlokvonal mögül.
  • Kezdés után 3 golyónak a Homlokvonal mögé kell érkeznie vagy a "nem érkezett" golyónak lyukba kell esnie, különben hiba.
  • Mindig a soron következő, legkisebb értékű golyót kell a zsebbe süllyeszteni.
  • A 3 golyós szabályt akkor is alkalmazni kell, ha kezdőlökésből esik le a 9-es golyó.
  • Hiba esetén az ellenfél folytathatja a nyitott állást vagy visszaadhatja a játéklehetőséget a kezdő játékos számára.
  • Ha a fehér golyó esik, az hiba és "golyó kézben" folytatódik a verseny.
  • Ha kezdésnél hibával együtt esik le a 9-es golyó vagy nem érvényesült a "3 golyós szabály", akkor az a tőpontra kerül vissza.

"10-es" játék szabályai:

  • 1-es golyó a Tőponton.
  • A 10-es golyó középre kerül a kezdéskor.
  • Kezdés a Homlokvonal mögül, előre irányba.
  • Kezdeni a homlokvonal mögött, a bejelölt 1/3 méretű külső (nem középső) területről lehet.
  • Mindig a soron következő, legkisebb értékű golyót kell a zsebbe süllyeszteni, akár kombinációs lökéssel is.
  • Minden golyót és zsebet be kell mondani a lökés előtt. A nem bemondott golyó elsüllyesztését követően az ellenfél folytathatja vagy visszadhatja a lökés jogát.
  • A 10-es golyó elhelyezhető a zsebben kombinációs, szabályos lökéssel, de ebben az esetben visszakerül a tőpontra.
  • A versenyző akkor nyeri a játékot, ha szabályosan a 10-es golyót a játék végén (utolsó golyóként) löki a bemondott zsebbe.

Pool Szakág Facebook
TÁMOGATÓINK
PARTNEREINK